#1 Dzisiaj

 Gron

Administrator

Skąd: Wietlin
Zarejestrowany:
Posty: 23
Punktów :   

Ulduar-The Siege of Ulduar

Flame Leviathan


Przez całą walkę z tym bossem walczymy w pojazdach. Ich siła i życie zależy od naszego sprzętu (tym lepszy ilvl, tym więcej hp i dmg). Nie przypadkowo Flame Leviathan jest pierwszym bossem w tej instancji – z pewnością nie jest to zwykła, prosta walka i wymagana znajomość taktyki z pewnością odstraszy wiele PUGów od Ulduaru (gdyż Leviathan jest pierwszym bossem i musi zostać pokonany, aby iść dalej).

Do pojazdów wsiąść możecie dopiero po rozmowie z NPC i aby dostać się do bossa, musicie przedostać się przez fale krasnoludzkich armii. O ile nie chcecie zabić Flame Leviathana na hard mode z achievementami, to przed pullnięciem ostatnich 2 dużych addów przy bramie, musicie zniszczyć wszystkie 4 poboczne wieże. Przed walką z bossem radzę naprawić się na końcu ścieżki przed alejką z bossem po prawej stronie. Flame Leviathan pojawi się po śmierci ostatniego Iron Colossusa.

Przed walką trzeba umówić się, po jakiej drodze boss będzie kitowany – tak aby motocykliści wiedzieli, gdzie rzucać Tar, co spowalnia prędkość ruchu bossa.

Taktyka
Salvaged Siege Engine
Salvaged Siege Engine Siege Engine tankują bossa kitując go, gdyż Flame Leviathan zadaje obrażenia w sumie tylko pojazdom znajdującym się przy nim. Co każde 30 sekund boss zmienia cel i zaczyna podążać za innym pojazdem i to wtedy on musi jak najszybciej odwrócić się od Leviathana i uciekać.

Siege Engine ma także umiejętność Electroshock, która musi być użyta, gdy tylko boss zacznie castować Flame Jets. Zwykle między każdą zmianą celu Flame Jets castowane jest tylko 2x, tak więc Electroshockiem powinna zająć się ta osoba, która aktualnie nie tankuje. Gdy jeden Siege Engine ucieka, drugi trzyma bossa na zasięgu 25yd – dobrze widać to na filmiku, który zamieszczony jest na samym początku tej strony.

Pasażer zestrzeliwuje z nieba amunicję, a gdy ta nie jest potrzebna/jest zestrzelona, po prostu DPSuje w bossa swym drugim działkiem.

Salvaged Demolisher (katapulta)
Salvaged Demolisher - Ulduar Katapulty są głównymi DPSami w tej walce. Ich amunicja jest jednak skończona i musi być dokładana przez pasażera. Tuż przed zniszczeniem działka przez graczy na Leviethanie możesz przez chwilę oszczędzać amunicję, aby przy Overload Circuit zadawać 50% więcej obrażeń poprzez Hurl Pyrite Barrel.

Pasażer musi regularnie korzystać z umiejętności Grab Crate, gdy katapulta będzie przejeżdżała w pobliżu pudełka z amunicją, a następnie przekazywać ją kierowcy. Ewentualnie, gdy katapulta jest w niebezpieczeństwie, możesz przyspieszyć ją kosztem amunicji (Increased Speed). Przyspieszenie ruchu o 100% trwa aż 1 minutę. Pamiętajcie jednak, że DPS też jest ważny – boss z czasem porusza się coraz szybciej.

Katapulta może wyrzucić swego pasażera wprost na Flame Leviathana. Gdy boss ma ok. 8 stacków buffa, który zwiększa jego prędkość i obrażenia, katapulty muszą wyrzucić tam w sumie 1 dpsa (najlepiej ranged) i 1 healera (normal – 2 graczy, heroic – 4 graczy), którzy zniszczą jedno z działek i poprzez 10-sekundowy channeling spowodują, że boss będzie przez 20 sec w stunie i otrzymywał 50% więcej obrażeń, a jego prędkość ruchu zostanie zresetowana do 100%. Gracze znajdujący się na Leviathanie zostaną wyrzuceni w powietrze i spadną na spadochronie – muszą zostać jak najszybciej odebrani przez Choppery i dowiezieni spowrotem do katapult. To jedna z głównych rzeczy w tym bossie, która musi być dobrze zorganizowana i wykonana na czas, co może nie być za łatwe w przypadku PUGu.

Salvaged Chopper (motocykl)
Salvaged Chopper - Ulduar Motor porusza się bardzo szybko i może nawet strafeować. Może mieć ze sobą pasażera, ten nie ma jednak w tym motocyklu żadnego zajęcia.
Kierowca Choppera ma 2 funkcje. Musi regularnie rzucać na ziemię Tar (smoła), które spowalnia bossa – trwa ono aż 45 sekund i dlatego ważne jest, aby boss był cały czas kitowany po tej samej drodze. Tar może także zostać podpalone (przez katapulty), przez co zadaje wtedy obrażenia.
Drugą funkcją Choppera jest jak najszybsze odebranie gracza, który rozwalił wieże na Leviathanie i został z niego wyrzucony. Kierowca Choppera musi jak najszybciej pod niego podjechać, on musi wsiąść, a następnie podjechać pod katapultę, z której został wyrzucony. Po drodze Chopper może go uleczyć swa umiejętnością First Aid Kit. Gdy jednak nie masz nic do roboty – możesz normalnie DPSować bossa przy użyciu swej umiejętności Cannon, która uderza we wrogów znajdujących się na wprost od motoru w zasięgu 50yd.

http://www.youtube.com/watch?v=qft9HWRh … re=related



Ignis the Furnace Master



Umiejętności bossa

    * Scorch – zadaje 22620-25380 obrażeń w ciągu 3 sekund wszystkim znajdującym się przed bossem. Ponadto, ziemia pod bossem zaczyna się palić zadając 8000~ obrażeń Fire wszystkim znajdującym się na tej ziemii.
    * Flame Jets – zadaje 8483-9517 obrażeń Fire wszystkim dookoła, podrzuca ich do góry, a także ucisza na 8 sekund jeżeli gracz coś w tej chwili castował . Poza tym, wszyscy otrzymują 16000 obrażeń Fire w ciągu 8 sekund.
    * Slag Pot – losowy gracz zostaje przeniesiony do wiru ognia, uniemożliwiając mu zaatakowanie bossa przez 10sec i zadając mu w tym czasie 7500 obrażeń Fire na sekundę. Jeżeli cel przeżyje, to przez najbliższe 10 sec będzie miał 150% więcej haste.
    * Co jakiś czas pojawia się Iron Construct, który zwiększa dps bossa o 20% (bonus ten się stackuje wraz z kolejnymi addami). Addy te muszą stać na podpalonej ziemi (scorch), gdzie z czasem będą otrzymywać debuffa Heat (każdy zwiększa prędkość ruchu i haste adda o 5%). Gdy jego Heat zestackuje się do 20x, Iron Construct stopi się niemal całkowicie (Molted) – musi zostać wtedy jak najszybciej zaciągnięty do wody, gdzie się zamrozi (Brittle). Jest wtedy zestunowany, jest 50% więcej szansy na zadanie mu krytyka i wystarczy wtedy tylko 1 cios za conajmniej 5000dmg, aby Iron Construct zginął (i bonus +20% do dmg bossa zniknie).


Taktyka
Obowiązkowy fire resistance (aura paladyna/totem szamana). Boss powinien być trzymany na pewnym dystansie od raidu i odwrócony do niego tyłem (najlepiej, aby był przesuwany wzdłuż brzegu wody). Uciekamy od podpalonej ziemi (Scorch). Gdy boss zamierza użyć Flame Jets, wszyscy muszą zaprzestać castowania (zwłaszcza healerzy) – inaczej nie będą mogli rzucać zaklęć przez najbliższe 8 sekund. Bardzo mocno będą musieli się w tej walce skupić healerzy – oprócz tanka, muszą także leczyć cały raid, gdy ten oberwie z Flame Jets, a czasami heala będzie wymagać także jedna z osób w raidzie, która będzie w Slag Pot (w sumie 75000 obrażeń w 10sec). DBM jednak bardzo mocno ostrzega nas przy castowaniu Flame Jets przez bossa, więc nie powinno to nam za bardzo przeszkadzać.

Co jakiś czas pojawiają się addy. Na początku nie biją zbyt mocno i mają małą prędkość ruchu – ale to się z czasem zwiększa, a każdy żywy Iron Construct zwiększa dmg bossa o 20%. Offtank musi łapać każdego Iron Constructa, który się pojawi i umieścić go w podpalonej przez Scorch ziemii. Gdy debuff Heat na addzie zestackuje się do 20x, musi on zostać szybko przeniesiony do wody i tam szybko zabity. Offtank powinien powiadamiać kiedy i gdzie wchodzi ze stopionym addem (Molted), aby DPS zadał mu szybko 5000 obrażeń jednym hitem (dobrze jest przypisać do tego jedną-dwie osoby).



http://www.youtube.com/watch?v=Hp50gUCAqwc

Razorscale


Walkę zaczynamy poprzez rozmowę z Expedition Commanderem. Przyda się tu fire resistance, więc tak jak u Ignisa, korzystamy z totemu szamana lub aury paladyna.

Faza I
Pierwsza faza to obrona naszych przyjacielskich krasnoludów, którzy będą naprawiać działka z harpunami. Cały raid powinien skupić się na pokonywaniu addów i uciekaniu z AoE. Dobrym sposobem na złapanie addów (których jest dosyć dużo) jest używanie Tricks of the Trade na tanku i Fan of Knives na mobkach przez rogue. Co do AoE: z nieba atakuje nas zwykły Fireball, który po prostu zadaje dmg, i niebieski płomien, który wytwarza po chwili duży niebieski ogień (dobrze jest ustawić Particle Details na maxa, aby był dobrze widoczne), w którego wejście niemal natychmiastowo kończy się śmiercią. Unikać go więc jak ognia :]

Gdy działka zostaną naprawione, mogą zostać użyte (najlepiej do tego nadaje się ranged dps) do wystrzelenia harpunu w Razorscale’a – smok wtedy spada na chwilę na ziemię i jest zestunowany na 30 sekund – w tym czasie raid powinien skupić się na jak najszybszym DPSie (boss ma Enrage po 10 minutach). Tuż przed wzlotem smoka spowrotem do góry, zieje on ogniem zabijając wszystkich stojących przed nim i rzuca AoE (35yd), podrzucając wszystkich z raidu do góry.

Faza II
Gdy smokowi zostanie 50% życia, ląduje na ziemie i rozpoczyna się II faza. Smok nadal pozostawia na ziemi niebieskie ognie, zieje ogniem musi być tankowany zdala od raidu) i korzysta z Wing Buffet, który podrzuca wszystkich do góry (zasięg 35yd). Boss narzuca też tankowi debuff Fuse Armor, który zmniejsza jego armor i prędkość ruchu o 20% (stackuje się do 5). Tankowie muszą się więc zmieniać co mniejwięcej 2 stacki. Wszystkie bloodlusty i inne tego typu cooldowny powinny zostać użyte dopiero w tej fazie – Wing Buffet nakłada stackowalny debuff Flame Buffet, który zwiększa otrzymywane obrażenia przez wszystkich w raidzie.

http://www.youtube.com/watch?v=5dj2XWvo … r_embedded

XT-002 Deconstructor


Zdolności bossa

    * Gravity Bomb – losowy gracz w raidzie dostaje debuff Gravity Well, który wybucha po 9 sec przyciągając i zadając 20000 obrażeń graczom w promieniu 10yd
    * Tympanic Tantrum – zabiera 10% życia co sekundę przez 8 sekund graczom w pobliżu bossa (zasięg melee)
    * Light Bomb – kolejny debuff nakładany na losowego gracza, przez 9 sec zadaje 2-3k obrażeń pobliskim sojusznikom (9yd)


Taktyka
XT-002 Deconstructor to głównie walka tank’n’spank z 10 minitowym limitem czasu (enrage). Boss powinien być tankowany przy schodach. Wszyscy muszą się rozstawić na zasięg 10-15yd (light bomb). Po pierwsze: gdy ktoś dostanie debuffa Gravity lub Light Bomb (oba debuffy są łatwo zauważalne wizualnie, na pasku debuffów oraz informuje nas o tym DBM), musi odbiec od raidu na ok. 20yd. Po drugie: healerzy muszą mieć oko na raid gdy boss rzuca Tympanic Tantrum, który zadaje mnóstwo obrażeń wszystkim w raidzie w ciągu 8 sekund.

Co każde 25% (75/50/25) boss przestaje atakować i przez pewien czas możemy DPSować jego serce, powodując 100% więcej obrażeń., ale w między czasie pojawiają się addy. XS-013 Scrapboty (małe mobki) idą prosto do bossa i uleczą go, jeżeli uda im się dojść. XE-321 Boombot (duża bomba, łatwo zauważalna) wybucha, gdy zostanie mu 50%, ściągając połowę życia wszystkim pobliskim graczom i zabijając wszystkie addy – może więc zostać użyty do niszczenia Scrapbotów. XM-024 Pummelery to zwykłe addy, które muszą być normalnie offtankowane i zabite. Głównie DPSujemy cały czas bossa – ale gdy pojawią się addy, przez chwilę się chociaż nimi zajmijmy, tak aby nie zniszczyły tanków. Pamiętajcie, że małe mobki nie mogą się do bossa dostać, gdyż go wtedy uleczą.

http://www.youtube.com/watch?v=31GJyJxh … r_embedded

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rejonowa.pun.pl www.adw.pun.pl www.slytherinrpg.pun.pl www.cinemacity.pun.pl www.katsumi.pun.pl