#1 Dzisiaj

 Gron

Administrator

Skąd: Wietlin
Zarejestrowany:
Posty: 23
Punktów :   

Ulduar-The Antechamber of Ulduar

Kologarn

Taktyka

Dosyć oryginalny boss – walczyć będziemy nie tylko z nim (5mln. HP, 20mln. w Heroic mode), ale także z jego oboma rękoma (po 1,2mln HP, 5,2mln w Heroic). Boss musi mieć conajmniej 2 tanków – swoimi ciosami regularnie stackuje na tanku debuff, zmniejszający jego armor o 25%. Boss jest tauntowalny, więc regularna zmiana tanków nie powinna być trudna do wykonania. Na początku offtank używa taunta, gdy main tank ma 2 debuffy, zaś potem tank aktualnie nietankujący używa Taunta dopiero wtedy, gdy minie jego debuff Crunch Armor (45sec). Pamiętajcie, że cały czas musi stać przy nim jeden z tanków – jeżeli nie ma nikogo w melee range, to boss szybko wyczyści z zasięgu cały raid.

Boss co jakiś czas ostrzeliwuje raid laserem – wygląda to trochę podobnie do eventu Tribunal of Ages w Halls of Stone. Trzeba oczywiście od tego uciekać. Raid powinien więc być w miarę rozproszony, aby każdy wiedział kiedy boss w niego zaczyna celować (na początku pojawiają się 2 promienie, po lewej i prawej stronie gracza, a dopiero po ok. 1 sekundzie się złączają, zaczynają zadawać obrażenia i podążają za tym graczem), gdyż DBM tego nie pokazuje (ostrzega on nas dopiero wtedy, gdy otrzymamy jakieś obrażenia – jest to za późno, a czasami może nas nawet wprowadzić w błąd). Gdy to zauważymy – natychmiast uciekamy, ale w takim kierunku, aby nie laser nie najechał żadnego innego gracza z raidu.

Obie ręce nie posiadają aggro’a i mają po jednej zdolności oraz respawnują się 60 sekund po śmierci. Lewa ręka po prostu co jakiś czas zadaje jakieś 10k obrażeń całemu raidowi poprzez Shockweave. Druga jest groźniejsza – chwyta 1-3 graczy i zadaje im 3700-4300 (Heroic: 5300-5600) obrażeń na sekundę. Aby gracze zostali uwolnieni, ręka musi przyjąć 100000 (Heroic: 480000) obrażeń. Obie ręce przy śmierci obniżają HP bossa o 15% na 15-30 sekund i summonują 4 Rubble Creature, które castuję Stone Nova zadającą 8k obrażeń graczom w promieniu 10yd. Jeden tanków musi więc te addy złapać i tankować w pewnej odległości od raidu. Pomoc DPSa w tych addach przyda się raczej tylko na heroicu i może być ona spełniana np. tylko przez rangedów.

Sami musimy ustalić przed raidem, czy bijemy prawą rękę zawsze gdy tylko jest żywa, lub tylko wtedy, gdy złapie ona jakiegoś gracza (IMO pierwszy sposób jest łatwiejszy). Boss ten nie posiada enrage’a i jest raczej łatwy – najważniejsze jest po prostu to, aby raid potrafił uciekać od laserów.

http://www.youtube.com/watch?v=mDTUrbrq … embedded#!


Auriaya

Zdolności Auriaya’y i addów

    * Auriaya
          o Sonic Screech – zadaje w sumie 74000-86000 (Heroic: 231000-268000) obrażeń fizycznych graczom przed bossem. Ilość zadanych obrażeń dzieli się przez ilość zaatakowanych przez ten atak graczy.
          o Sentinel Blast – zadaje 3500 (Heroic: 6000) obrażeń Shadow i zwiększa otrzymywane obrażenia Shadow o 100% na 5 sekund. Stackuje się do 5x.
          o Terrifying Screech – fearuje cały raid na 5 sekund. Dispellowalny (debuff typu magic).
          o Summon Swarming Guardian – przywołuje 15-20 addów
    * Sanctum Sentry
          o Savage Pounce – zadaje 5500-6450 begin_of_the_skype_highlighting              5500-6450      end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting              5500-6450      end_of_the_skype_highlighting (Heroic: 7400-8600) obrażeń i kolejne 3700-4300 (Heroic: 6000-7000) obrażeń na sekundę przez 5 sec.
          o Strength of the Pack – zwiększa obrażenia zadawane przez wszystkich Sanctum Sentry w promieniu 10yd o 50%.
    * Feral Defender (pojawia się po ok. 1 minucie)
          o Feral Essence – zwiększa obrażenia o 50% na każdy stack. Zaczyna walkę z 9 stackami i używa jednego przy śmierci, aby się wskrzesić.
          o Fearl Rush – szarżuje w losowego gracza, zadając 900 (Heroic: 3000) obrażeń Shadow i przerywając castowanie na najbliższe 6 sekund.
          o Feral Pounce – aktualny cel zostaje zestunowany i otrzymuje 650 (Heroic: 1000) obrażeń Shadow na sekundę przez 4 sec.
          o Seeping Feral Essence – zadaje 6500 (Heroic: 9000) obrażeń Shadow na sekundę graczom w tym stojącym. Pojawia się, gdy Feral Defender ginie.

Taktyka

Na początku bijemy Sanctum Sentry, i o ile jesteśmy w trybie Heroic, to tankowie z tymi addami powinni się nimi podzielić (po 2) i od siebie oddalić (10-15yd). Po ich śmierci DPS przerzuca się na Auriayę. Cały raid przez cały czas powinien stać w kupie przed bossem (patrz Sonic Screech). Boss bardzo często rzuca bardzo denerwującego AoE feara (5 sec) – baaaardzo więc nam się tu przyda Shaman i jego Tremor Totem (choć nie jest konieczny, zwłaszcza na normalu). Pamiętajcie jednak o szybkim powrocie do bossa po fearze, gdyż Auriaya może w każdej chwili użyć Sonic Screech. Poza tym boss co jakiś czas przywołuje 5-15 addów, ale mają one bardzo mało życia i powinny szybko paść od AoE takich jak Consecration czy Death and Decay.

Po 60 sekundach od pullu pojawia się add Feral Defender, który musi być jak najszybciej zaggrowany przez offtanka (może nie być to łatwe, gdyż add ten bardzo lubi szarżować). Startuje on z 9 stackami Feral Essence – każdy z nich zwiększa jego dmg o 50% (czyli znaczy to, że na początku walki ma +450% obrażeń). Przy śmierci add wskrzesza się, kasując jednego z tych stacków i tworzy AoE. Add powinien więc być regularnie zabijany, zwłaszcza na początku, ale ginąć powinien zdala od raidu. Feral Defender często jednak lata po całym raidzie i nie zawsze uda się go od niego odsunąć, także main tank i cały raid muszą być gotowi na szybkie zmienienie miejsca.

http://www.youtube.com/watch?v=j21Fa6gp … e=player_embedded[/size]


[size=24]Assembly of Iron

Zdolności bossów

    *
      Steelbreaker (Olbrzym)
          o High Voltage – zadaje 1500 (Heroic: 3000) obrażeń Nature całemu raidowi co 3 sekundy.
          o Fusion Punch – zadaje 20500 (Heroic: 35000) obrażeń Nature i dodatkowe 15000 (Heroic: 20000) obrażeń Nature na sekundę przez 4 sec. Castowany przez 3 sekundy.
          o Static Disruption (1 boss martwy) – zadaje 3500 (Heroic: 7000) obrażeń Nature wszystkim graczom w raidzie w promieniu 6yd i zwiększa otrzymywane obrażenia Nature o 25% (Heroic: 75%) na najbliższe 20 sekund.
          o Overwhelming Power (2 bossy martwe) – zwiększa zadawane obrażenia przez jednego z graczy o 200%, ale po 25 sekundach spali się, zadając 30000 obrażeń Nature graczom w zasięgu 15yd.
    *
      Stormcaller Bundir (Krasnolud)

      Może zostać stauntowany/zestunnowany, ale taunt nie działa, gdy jest on ostatnim żywym bossem.
          o Chain Lightning – wiązka błyskawic zadająca 4600-5300 (Heroic: 7400-8600) obrażeń Nature pierwszemu celowi i o 20% każdemu następnemu. Cast time 1 sec.
          o Overload – castowana przez 6sec potężna kula błyskawic, która uderza za 20000 (Heroic: 25000) obrażeń Nature graczom w promieniu 30yd i odrzuca do tyłu
          o Lightning Whirl (1 boss martwy) – W ciągu 5 sekund wystrzeliwuje 5 pocisków za 4700-5300 (Heroic: 7000-8000) obrażeń Nature w losowych graczy. Channeling.
          o Lightning Blast (2 bossy martwe) – boss wybiera losowego gracza i zaczyna koło niego latać. Boss nie może zostać wtedy zestunowany/zinterruptowany, a gracze koło niego otrzymują 3000 (Heroic: 5000) obrażeń Nature na sekundę.
    *
      Runemaster Molgeim (Vrykul)
          o Addy – gdy dojdą do celu, wybuchają za 9400-10500 (Heroic: 14000-15800) obrażeń Nature
          o Runic Barrier – zmniejsza obrażenia otrzymywane o 50% i zadaje 2000 obrażeń Arcane atakującym przez najbliższe 20sec.
          o Rune of Power – przywołuje runę zwiększającą obrażenia zadawane przez sojuszników i wrogów w promieniu 5yd o 50%. Trwa 1 min
          o Rune of Death (1 boss martwy) – przywołuję runę śmierci przy jednym z graczy, która zadaje 7000 (Heroic: 10000) obrażeń Shadow na sekundę graczom w zasięgu 13yd. Trwa 30 sekund.
          o Rune of Summoning (2 bossy martwe) – przywołuje runę koło jednego z graczy, która przywołuje addy. Addy te wybuchają przy zetknięciu z graczem zadając 10000 (Heroic: 15000) obrażeń Nature graczom w zasięgu 30yd.

Opis bossów

Przy śmierci jednego z bossów, reszta trójki leczy się do 100%, zaczyna zadawać 25% więcej obrażeń (Supercharge) i zyskuje dodatkową umiejętność.

Steelbreaker bije zdecydowanie najmocniej w tanka i ma szerokie na cały raid AoE. Tank musi cały czas uważać, aby przypadkiem nie oberwać z Fusion Punch. Poza tym, Molgeim często castuje pod Steelbreakera Rune of Power – tank musi odsunąć go od tej runy, ale też w taki sposób, aby DPSowie mogli z niej skorzystać. Po śmierci 1 bossa Steelbreaker zyskuje AoE mające zasięg 6yd i zwiększające otrzymywane obrażenia Nature o 25% (75% w 25os.). Gdy Steelbreaker jest ostatnim żywym bossem, nakłada tankowi debuff, który zabija go po 25 sekundach – raid ma więc jakieś 25-35 sekund na zjechanie tego bossa ze 100% do 0%.

Stormcaller Brundir to nie tylko 1 tank i healer. Zadaje on wiele obrażeń AoE – cały raid musi być więc healowany. Na szczęście, krasnolud ten może zostać stauntowany i zestunnowany – może więc dobrze jest do niego przypisać stunujących go rogali? Gdy Brundir jest ostatnim żywym bossem, taunt i stun już na nim nie działa, a oprócz tego, zaczyna ganiać za losowymi członkami raidu zadając olbrzymie ilości obrażeń pobliskim graczom. Meleesi (jak i reszta raidu) muszą więc wtedy bardzo uważać na bossa, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy się znów wzniesie do góry.

Molgeim rzuca najróżniejsze runy. Rune of Power zwiększa dmg pobliskich bossów czy graczy – gracze muszą więc na nich stać, ale także uważać, aby nie znajdował się przy nich boss. Runic Barrier zadaje obrażenia wszystkim atakującymi – DPS więc musi uważać na swój pasek życia i przestać DPSować, jeżeli mają mało HP. Po śmierci pierwszego bossa tworzy runy śmierci zadające obrażenia AoE (13yd, duża zielona runa), a gdy jest on ostatnim żywym bossem, przywołuje addy które eksplodują przy zetknięciu z graczem, zadając obrażenia graczom w zasięgu 30yd. Molgeim powinien być wtedy przeniesiony na drugi koniec pokoju, zdala od Rune of Summoning, aby addy miały długą drogę do przebycia. Addy te powinny być zabijane – ale jeżeli rangedzi z tym nie nadążają, to osoba którą goni add, powinna odsunąć się na zasięg 30yd od pozostałych graczy.
Taktyka

Potrzeba conajmniej 3 tanków, jako że przy pullu wszyscy trzej bossowie ruszają do walki jednocześnie. To, w jakiej kolejności zabijemy bossów, zależy kompletnie od nas – najłatwiejszym znanym jednak sposobem jest Steelbreaker => Molgeim => Brundir. Molgeim i Steelbreaker powinni być tankowani w kątach, zaś Brundir gdzieś na środku, z tyłu, tak aby nie było niepotrzebnych graczy w zasięgu 30yd (Overload). Przy Brundirze powinien więc stać tylko 1 tank i 1/2 healerów, którzy muszą pamiętać o uciekaniu na 30yd gdy castowany jest Overload (nie da sie go przerwać), i w miarę możliwości przerywać castowanie/stunować go gdy castuje Chain Lightning. Cały DPS najpierw zajmuje się Steelbreakerem, a potem Molgeimem. Wszystkie trzy bossy muszą być odciągane od niebieskiej Rune of Power, zaś DPS musi w tym stać (tak jak na Malygosie), aby otrzymać buff +50% do dmg. Steelbreaker ma bardzo małego hitboxa, także tank musi bardzo uważać przy odciąganiu go z Rune of Power (najlepiej małymi kroczkami i po debuffach patrzeć czy boss w tym stoi).

W fazie II musimy dodatkowo uważać na wielką zieloną Rune of Death (nie sposób jej zauważyć), a Brundir będzie także castował Lightning Whirl – o ile raid przeżyje Chain Lightninga gdy ten nie zostanie przerwany, to Lightning Whirl powinien być przerywany zawsze.
W III fazie na Brundira nie działają stuny i maksymalnie go dpsujemy, a w międzyczasie rogale powinni go kickować. Poza tym Brundir co jakiś czas będzie się unosił nad ziemią i podążał za losowymi graczami z raidu – trzeba wtedy po prostu od niego uciekać. Pamiętajmy także o jego Overloadzie – wszyscy muszą od niego jak najszybciej odbiec gdy tylko zobaczą że castuje Overloada (informuje o tym także DBM).

W przypadku 10 os. wersji Normal, do tyłu komnaty idą jeden tank i jeden healer, którzy zajmują się Molgeimem i Brundirem (tankują ich, przerywają casty Brundira i uciekają od Overload). Cała reszta raidu razem z drugim tankiem bije Steelbreakera gdzieś przy wejściu do komnaty (zdala od Brundira). w II fazie tank, który zajmował się Steelbreakerem tauntuje Molgeima i ‘zabiera go ze sobą’ zdala od Brundira – czyli w to samo miejsce co Steelbreakera.

Hard Mode
Więcej lootu i jeden z achievementów jest otrzymywany po prostu za zabicie Steelbreakera jako ostatniego – I Choose You, Stealbreaker.

http://www.youtube.com/watch?v=_qdnAI2_ … re=related

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pokemon-master-red.pun.pl www.radiointernetowe.pun.pl www.tibiafun.pun.pl www.gmpforever.pun.pl www.tibia22.pun.pl